Kun C fah chai! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van nicoline zwijnen - WaarBenJij.nu Kun C fah chai! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van nicoline zwijnen - WaarBenJij.nu

Kun C fah chai!

Door: nico

Blijf op de hoogte en volg nicoline

05 Februari 2009 | Singapore, Singapore

lieve schatjes!
wat heerlijk zo om zo veel lieve mailtjes te krijgen! ook fijn om te horen dat er bij jullie al weer wat sneeuw is gevallen!
hier is het nog steeds 32 graden en vochtig.natuulijk is het hier regen seizoen dus gister heeft het even keihard geregen, was wel heel lekker!
zal even de dagen op een rijtje zetten; Maandag werd ik wakker, ik zag zon dus mijn plannen om een bus tour te gaan doen werden even gewijzigd om heerlijk met een muziekje, sapje en,om toch nog met de stad bezig te zijn, een boekje van singapore aan het zwembad te liggen.
dinsdag ben ik met syl naar chinatown geweest, hebben we bij het beroemde raffels hotel geluncht en ben ik de rest van de stad alleen gaan bekijken. toch even wennen zo alleen hoor! na een aardige wandeling kwam ik ( als het goed is) in little india terecht. daar even rond gelopen, bekeken, foto's gemaakt en nog meer bekeken tot ik een beetje dorstig werd en dus maar op zoek ging naar een leuk tentje om met mezelf eens gezellig een drankje te gaan doen. en gezellig was het!
ik kwam nl terecht in een chinese food court, een soort van enorme overdekte vreet markt met overal eet kraampjes van niet meer dan 1 bij 2. het eten rook heerlijk en zo zag het er ook uit. een bord eten kost daar 2,50 sing dollar, is dus 1,25 euro!
helaas had ik al bij die veel te sjieke tent gegeten dus ben ik alleen maar een drankje gaan doen. ik als enige niet chinees in mijn eentje viel natuurlijk een beetje op dus al gauw werd ik uitgenodigd om bij het vrouwtje waar ik ananassap en een vies knalroze chinees drankje had gekocht te komen zitten. ook een van haar vaste klanten zat aan het tafeltje en we raakten in gesprek.uiteindelijk heb ik daar een uur gezeten en wat chinese vrienden gemaakt die me ook wat chinees hebben geleerd. chinees nieuw jaar word hier oneindig lang gevierd dus heb ik natuurlijk de belangrijke woorden !kun C fah chai! geleerd wat soort van gelukkig nieuw jaar betekend. wat was het gezellig!
gister ging syl naar de pedicure en lief als ze is had ze ook een afspraak voor mij gemaakt, wat is dat lekker zeg! ik heb nog nooit zulke mooie voeten gehad! wat een luxe! gister avond ben ik een hapje gaan eten bij boat key met laurence, een oud collega van mama die hier zit voor een jaar. was super gezellig! thanx mamie! heerlijk thais gegeten en daarna waterpijp gerookt in kampong glamm. ga vrijdag met haar en een ander nederlands meisje die ook naar australie gaat naar sentosa, een klein eilandje waar je met een gondel vanaf het centrum van singapore naartoe kan. vet tohoooof!!! Vanavond en morgen hier groot feest voor de grote klanten en personeel van rob om chinees nieuwjaar te vieren. er lopen hier dan ook al 3 dagen mannetjes rond om alles op te zetten. ziet er cool uit! ik ga nu dus ook maar eens syl's kast plunderen om een sjiek jurkje uit te zoeken voor vanavond tussen de rich people! wat een leven hier!
vanuit jetset singapore een hele dikke kus voor jullie lieve schatten!
i love you!
x

  • 05 Februari 2009 - 03:28

    Nicoline Frederique Zwijnen:

    fuck it ik loop onwijs te kloten met die foto's dus dit is het enige wat ik erop kan zetten. ga binnenkort wel even om hulp vragen. kusjes!

  • 05 Februari 2009 - 11:09

    Margreet:

    Wat een mooie foto's Nicoline!! Je ziet er goed uit. In mijn vakantie in Italie heb ik nog aan je gedacht op de dag dat je zou gaan vertrekken! Ontzettend leuk dat ik je zo kan volgen. Je eerste week zit er nu al op toch? Of vergis ik me? Twee weken terug hadden we net afscheid genomen. Je hebt veel indruk op me gemaakt en doet dat nog steeds. Dit is dus positief bedoelt!
    Je lieve kaartje staat bij ons in de kamer te stralen.
    Hé lieve meid. Maak er een fijne tijd van en ik kom zo nu en dan 's een kijkje op je site nemen.
    Ben trots op je.
    Lieve groet en een dikke zoen van mij!!

  • 05 Februari 2009 - 16:37

    Mammie:

    Hé super dochter. Wat ben ik blij dat je het zo naar je zin hebt en wat geweldig om die foto van jou en Laurence te zien. Tof wijf he. Ik wist wel dat jullie het geweldig zouden hebben samen en wat leuk dat zij en kennis/vriendin heeft die ook naar Sydney gaat.
    Ook heel erg leuk om te zien dat Margreet heeft gereageerd op je site. Je bent een bijzonder mens. Dit gaat een wereld jaar voor je worden. I know for sure.
    Dikste zoen en grote knuffel va mammie

  • 05 Februari 2009 - 23:00

    Louie:

    Lekker wijf, wat een heerlijk verhaal weer! Wat maak je toch super geweldige dingen mee! En het is hier maar vies en koud, met de sneeuw etc. Wat goed dat je een mattie hebt ontmoet, top! Lekker aan de waterpijp, yeaah:)! Ik ga je nu even mailen! Super fijn dat je zo ontzettend aan het genieten bent, ga zo door wijfie! Dikke pakkerd

  • 06 Februari 2009 - 15:21

    Je Opa Bunnik:

    De foto met bela en bigos vind ik het mooist!
    Leuk dat we je overal kunnen volgen.
    Veel plezier, tot een volgende stop
    Jopa

  • 07 Februari 2009 - 11:31

    Lisa:

    Nico, schatje! wat zie je er weer heerlijk bruin uit!!! Fijn om te lezen dat het goed met je gaat! Dikke zoenen!

  • 09 Februari 2009 - 15:58

    Mammie:

    Hé lieve schat,
    Alvast maar het eerste berichtje voor je als je op je weblog kijkt in Australie. Welcome Down Under !
    Je komt wel in een hectische tijd aan met al die bosbranden en overstromingen. Gelukkig zit je de komende tijd eerst in Sydney. Jeetje, wat ben ik ontzettend benieuwd hoe je er daar bij zit en of je al leuke chille mensen hebt ontmoet. Jou kennende zal dat al wel het geval zijn. Stuur maar heel snel foto's en zo zodat we hier en triest koud Nederland een beetje met je mee kunnen genieten. Ik kreeg van tante Syl een mail dat ze je met pijn in haar hart heeft laten gaan. Je was een soort derde dochter voor haar. Heerlijk om te horen. Kan ik weer nog een beetje trotser zijn op je. Lien mist je helemaal zij vond het top gezellig en jullie konden het blijkbaar heel erg goed vinden samen. leuk.
    Lieve muis. Geniet van jouw avontuur en jouw droom. Ik hou zielsveel van je.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX mammie
nicoline

singapore, australie, nieuw zeeland, fiji, thailand!

Actief sinds 19 Jan. 2009
Verslag gelezen: 573
Totaal aantal bezoekers 16077

Voorgaande reizen:

29 Januari 2009 - 29 Januari 2010

nico on tour

Landen bezocht: