honderd vaatdoekjes voor marihuana en nicotine - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van nicoline zwijnen - WaarBenJij.nu honderd vaatdoekjes voor marihuana en nicotine - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van nicoline zwijnen - WaarBenJij.nu

honderd vaatdoekjes voor marihuana en nicotine

Door: nico

Blijf op de hoogte en volg nicoline

16 Juli 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Van Australie naar fiji en van fiji
naar nieuw zeelad, vet koud!!
fiji was helemaal geweldig!
marihuana from the fields (marie johanna van der velden) en nicotine swine flu zijn op de avontuurlijke tour gegaan door groeten uit de rimboe na te doen bij een fijian family.
met de bus als enige blanken voor anderhalf uur op 1 bil van nadi naar sigatoka.
we werden daar opgehaald door onze nieuwe papa die ons naar zijn golfplaten dorpje bracht.Het zag eruit als op de televisie, ver, verweg van ons normale luxe leventje in nl.
We werden ontvangen door mama (met baard) en marie, haar dochter die zelf ook een dochter had, lieve leila.
Verder woonden er in dat kleine schuurtje nog een jongen, eddie, een neefje van de famillie waarvan de ouders zijn omgekomen en nog een neef waar ik niks van begreep.
Mama had 2 bedjes voor ons opgemaakt in een apparte kamer en voor ons gekookt.
Zonder honger aan tafel in de keuken waar het naar een berg verrotte vaatdoekjes stonk ons eerste maal gegeten. Het was wel even wennen, op de tonijn na had ik alles wat op tafel stond nog nooit gehad, de geur in die super stinkende onhygienishe keuken waarbij mama en dochter op onze vingers zaten te kijken maakte het er niet makkelijker op.
S'avonds naar het huis van de zus van papa waar een welkoms ceremonie voor ons werd gehouden door heel veel kava te drinken.
Slootwater in een grote houten kom wat gedronken word uit een lege kokosnoot. Het vieze drankje dat naar aarde en schimmel smaakt word gemaakt van de wortels van een "kavaplant", die wortels worden gedroogd waarna fijngestampt tot poeder en gemixed met water.
wat een verwennerij!
Rond 10 moesten we naar bed, Mary en ik zijn lekker samen in 1 van de super stinkende bedjes gaan liggen want echt veilig voelden we ons niet.
Voor geen kont geslapen natuurlijk.
De volgende dag een speciaal pak aan (mama's jurk) en met papa mee naar de kerk. Wat een hitte in die enorme jurk en wat duurde het lang.
We werden in een in engels vertaalde preek verwelkomd, iedereen keek ons aan alsof we van mars kwamen!
de rest van de 2 a 3 uur duurende preek werd in de fiji taal gegeven waar wij natuurlijk geen moer van verstonden. Toen we vanuit een boekje mee moesten zingen in die gekke taal barste bij mij de bom, ik moest zo vreselijk lachen om de hele situatie, mary en ik zwetend in een raar pak ergens vals zingend in de kerk van een dorpje wat wij alleen van tv kennen.
ik schaamde me dood dat ik zo moest lachen!
S'middags weer vies eten, een tukje en daarna met eddie mee kava halen en naar de rivier. Daar vertelde eddie dat ze 2 maanden geleden een dode baby in de rivier hadden gevonden. wat een verschikkelijk verhaal was dat. was er erg van onder de indruk.
S'avonds weer vieze kava en weer samen in het kleine bedje.
De volgende dag weer terug naar het toch wel hele fijne hotel.
De dagen erna zijn we de kleinere eilanden gaan bekijken.
wayalailai island is het mooiste island dat ik ook heb gezien!
we zijn zelfs nog een keer om 5 uur in de ochtend opgestaan om zonsopgang op het topje van de berg te bekijken. een helse tocht!
wat hebben we een lol gehad en genoten! iets om nooit meer te vergeten! an experience of a lifetime!

Nu in New zealand waar het koud maar erg gezellig is met openhaardjes en dekendjes over je benen, een heel andere sfeer meteen!
hier druk op zoek naar een baan had vannochtend een intervieuw en ik denk dat het er positief uit gaat zien! aan het eind van de maand begint hier het arts festival dus daar ga ik ook eens bekijken wat ik kan doen.

een fijne, warme zomer voor jullie, dikke kus en tot gauw!
bula vinaka!

  • 16 Juli 2009 - 06:15

    Mammie:

    Schatje, weer een echt Nico verhaal! We hebben gelukkig gister weer heerlijk half uur aan de tel gehangen. Je klonk goed en dit prachtige verhaal bevestigt dat ! Love you miss you !
    mammie

  • 16 Juli 2009 - 09:37

    Lou:

    Schatje wat is het ontzettend fijn om weer zo'n heerlijk verhaal van je te lezen. Echt wowwwww!!! Lieverd geniet lekker en we contacten. Hele dikke kus op je toet

  • 19 Juli 2009 - 14:03

    Nicky:

    Hi Schatje
    heb net weer je verhalen gelezen :) moet altijd zo hard om je lachen je verteld het zo leuk!!
    had laatst op je facebook gelezen dat je werk hebt gevonden!! wat voor werk dan??
    kan me ook helemaal niet voorstellen dat het koud is in nieuw zeeland.. haha hier is het ook niet veel beter hoor!! ;)
    veel succes met je nieuwe baantje

    Kus Kus

  • 20 Juli 2009 - 02:40

    Marjolein Van Der Velden:

    Lieverdje!

    Wat een leuk verhaal. Had meteen die heerlijke geur weer in mijn neus toen je het over de keuken en onze bedjes had. Veel plezier in Nieuw-Zeeland. Mis you!! en Succes met baantjes zoeken.

    Marihuana from the fields

  • 23 Juli 2009 - 14:13

    Opatita:

    Ik dacht dat ik enorm achter liep met je reis verslagen. Gelukkig kon ik dat inhalen. Prachtig al die impressies, daar geniet ik van en ben trots op jou. Jij beleeft nog eens wat !!!! Kun je dat allemaal onthouden?
    Nu je laatste eiland nog.
    (190 dagen is dat lang genoeg voor zo'n bijzonder land?) Ik wens je veel plezier in de nieuwe omgeving en ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Jopa

  • 06 Augustus 2009 - 09:46

    Lotte:

    alleen maar schik! kus

  • 06 Augustus 2009 - 10:21

    Lotte:

    alleen maar schik! kus

  • 18 Augustus 2009 - 15:59

    Kristel:

    Hey nichtje!!
    Wat klinkt dat allemaal gaaf zeg!!
    Heel leuk om je verhalen te lezen!!!!
    Geniet ervan en veel plezier!!
    X Kris
    Ook groetjes van tante loeloe, Johnie en alex!!

  • 26 Augustus 2009 - 17:33

    Arina:

    Goed gevonden titel :D
    Leuke verhalen weer, have fun!
    X
nicoline

singapore, australie, nieuw zeeland, fiji, thailand!

Actief sinds 19 Jan. 2009
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 16072

Voorgaande reizen:

29 Januari 2009 - 29 Januari 2010

nico on tour

Landen bezocht: